به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته اقدام به نصب تعداد هفت تابلوی بتنی هشدار دهنده دیگر در شبکه آبیاری رامهرمز نمودیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی افزود: ایمن سازی تاسیسات آبیاری به عنوان یک هدف مهم در این شرکت همواره از اولویتی بالا برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه آبیاری رامهرمز یکی از ایمن ترین شبکه های آبیاری در سطح استان خوزستان است اضافه کرد: طی سالهای اخیر با بررسی مخاطرات ممکن تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی و علامت گذاری شدند.

دریس ضمن اشاره به جدید الاحداث بودن شبکه آبیاری رامهرمز گفت: با توجه به اینکه رسالت اصلی این شبکه تامین آب اراضی کشاورزی است عبور آن از مجاورت روستاها و مناطق مسکونی اجتناب ناپذیر است لذا با تمهیدات اندیشیده شده تمامی نقاط کانال انتقال ۱۴ کیلومتری این شبکه که در مجاورت روستاها قرار دارد در مجموع به طول چهار هزار متر به وسیله فنس کشی و حفاظ گذاری ایمن سازی شده است.

وی افزود: در همین راستا جهت آگاه سازی اهالی روستاها و عابرین نیز تاکنون اقدام به نصب و استقرار حدود ۱۱۰ عدد تابلوی فلزی و بتنی با علایم هشدار دهنده در سطح شبکه نمودیم.

دریس در پایان ابراز امیدواری کرد که اقدامات صورت گرفته در مسیر کاهش خطرات موثر بوده و شاهد هیچگونه اتفاق ناگواری نباشیم.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی