به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عادل سواری با اعلام این خبر گفت: طی عملیات گشت زنی نیروهای واحد حریم بانی و حراست چندین دستگاه سیفون و پمپ برداشت غیر مجاز آب شناسایی، خاموش و جمع آوری شدند.

سواری افزود : در سال زراعی جاری با آغاز کشت تابستانه و با توجه به مصوبه شورای کشاورزی استان مبنی بر ممنوعیت کشت شلتوک در شبکه های آبیاری، متاسفانه گروهی علی رغم اخطارها و ممنوعیت های صادره، اقدام به کشت غیرمجاز شلتوک میکنند.

وی ادامه داد: ما نیز در راستای تحقق شعار توزیع عادلانه آب گروه هایی از کارکنان بهره برداری، حراست و حریم بانی تشکیل دادیم تا مسیر انتقال آب را در حوضه های فعال رصد کرده و از هرگونه برداشت غیرمجاز جلوگیری نماییم.

سواری با اشاره به وجود نخیلات در پایین دست حوضه مارون-جراحی گفت: ما با دقت بیشتری توزیع آب را در این حوضه رصد می‌کنیم چون تامین آب نخیلات در این موقع از سال از مهمترین اهداف ما در توزیع آب محسوب میشود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی تشریح کرد: در پی گشت ها و پایش های شبانه روزی منطقه تا کنون در حوضه جراحی و شبکه آبیاری رامشیر چهار دستگاه سیفون و یک دستگاه پمپ برداشت غیرمجاز شناسایی و با حضور ضابطین انتظامی خاموش وجمع آوری شده است.

سواری ضمن بیان اینکه برخورد با متخلفین برداشت آب نه تنها در راستای توزیع عادلانه آب است بلکه روشی برای جلوگیری از متضرر شدن دیگر کشاورزان است، افزود:به دلیل تنش آبی موجود امکان تامین آب جهت کشت شلتوک وجود ندارد و بهمین دلیل کشت آن در محدوده شبکه های آبیاری ممنوع اعلام شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اقدامات صورت گرفته موجب صرفه جویی و تامین بهتر آب برای کشت پاییزه و محصول استراتژیک گندم شود.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی