به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عادل سواری گفت: عملیات لایروبی زهکش های شبکه شادگان به روزهای انتهایی نزدیک می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از اسفند ماه سال گذشته عملیات لایروبی زهکش های شبکه شادگان را آغاز کردیم و تقریباً به انتهای عملیات نزدیک شده ایم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چند رشته زهکش را لایروبی کرده ایم، گفت: زمان آغاز عملیات در اسفند ماه با آبیاری کشت های زمستانه همزمان شده بود که باعث کندی روند انجام لایروبی در برخی نقاط شد.

سواری در ادامه افزود: با پایان دوره آبیاری کشت زمستانه، عملیات لایروبی سرعت خوبی گرفت و تا کنون بخش عمده‌ای از زهکش‌ها لایروبی و به میزان زیادی لای و نی از آنها خارج شده است.

وی تشریح کرد: با توجه به نزدیکی اراضی شادگان به دریا و بالا بودن سطح زه آب، نقش زهکش ها بسیار حیاتی تر از مناطق بالادست است و زنده و فعال نگهداشتن زهکش ها جهت خروج زه آب کمک بسزایی در بهره وری بیشتر و افزایش تولیدات این اراضی خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی بیان کرد: در این عملیات که حدود پنج ماه از آغاز آن می‌گذرد ۱۰ نفر نیروی انسانی با بکارگیری ۵ دستگاه خودرو و ماشین آلات سبک و سنگین حضور داشته‌ اند و پیش بینی می‌شود تا پایان مرداد ماه سال جاری این عملیات ادامه پیدا کرده و لایروبی زهکش های مشخص شده تکمیل شود.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی