به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "فرزاد جونعلی وند" گفت: جهت کنترل  ورود آب از پنستاک  به محفظه حلزونی و درافت تیوپ در انتهای مجرای آبرسان نیروگاه و ابتدای محفظه حلزونی یک عدد شیر از نوع پروانه ای با صفحات موازی از نوع ( (BI PLANE با قطر 5/5 نصب شد.

وی با بیان این که با گذشت بیش از 20 سال از زمان ساخت نیروگاه دوم و وقوع نشت آب در اطراف شیر های پروانه ای، موجب خوردگی تجهیزات و تاسیسات هیدرومکانیکال شده و بهره برداری از آن را با خطر جدی مواجه کرده بود افزود: به همین منظور ترمیم بتن و جلوگیری از نشت آب در اطراف شیر پروانه ای واحد های 5 و6 نیروگاه دوم با استفاده از چهار دستگاه حفاری  و یک دستگاه پمپ تزریق سیمان در مدت یک ماه و با بکار گیری 3 شیفت کاری،  تعداد 58 گمانه حفاری و سپس با استفاده از دوغ آب سیمان ترمیم شد.

جونعلی وند با تصریح بر این که در این عملیات میزان حفاری ها 643 متر و میزان تزریق دوغاب سیمان 5 هزار و 448 لیتر بود افزود: این پروژه با هماهنگی و مجوز معاونت سد و نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان و با همکاری متخصصان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان انجام شد .

سد و نیروگاه شهید عباسپور با داشتن 8 واحد 250 مگاواتی و توان تولید2000 مگاوات، از بزرگترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود. 

 

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور