به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: در راستای جلوگیری از آسیب به کانال های آبیاری، زهکش ها و جاده سرویس ها و همچنین پیشگیری از هدر رفت منابع آب اقدام به بازسازی فلوم قدیمی انتقال آب چشمه روستای غزاله از روی زهکش RSD3-5 و کانال RSC3-12 نمودیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی ادامه داد: پس از احداث شبکه آبیاری رامهرمز، در برخی روستاها کانال های آبیاری و زهکش های مجاور آن ها، مسیر آب چشمه ها تا اراضی کشاورزی را قطع می کرد که برای حل مشکل از لوله های فلزی روگذر و کالورت های بتنی زیرگذر استفاده شد.

وی افزود: به مرور زمان لوله های فلزی دچار انباشت لای شده و تجمع و سرریزشدن آب باعث تخریب برم و جاده سرویس می شود.

حمد دریس عنوان کرد: در این عملیات به منظور پیشگیری از آبشستگی در طرفین زهکش عملیات سنگ کاری صورت گرفته و پس از انتقال آب چشمه توسط لوله فلزی از روی زهکش، در ادامه آب چشمه از طریق کالورت بتنی زیرگذر از کانال آبیاری عبور داده می شود.

وی در ادامه گفت: آب این چشمه به منظور آبیاری حدود یکصد هکتار از اراضی سنتی استفاده می شود که عملیات بازسازی سازه انتقال آب آن در مدت زمان یک ماه و با صرف هزینه تقریبی پانصد میلیون تومان انجام شد. وی در پایان خاطر نشان کرد: این شرکت همواره خدمت رسانی بموقع و موثر به مردم و کشاورزان و پیشگیری از هدررفت منابع آب را در اولویت کاری خود قرار داده است.

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی