به گزارش خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ فرزاد جونعلی وند” گفت: در راستای آمادگی واحدهای نیروگاهی و گذر از پیک شبکه سراسری کشور و جلوگیری از خروج تریپ واحدها به صورت پیش بینی نشده و نرمال بودن سطح آب دریاچه تست های مختلف به صورت روتین و با حساسیت بالا مورد بازرسی و تست های تشخیص قرار گرفتند.

وی افزود: در بازرسی از یاتاقان و روغن انجام تست های CM پس از تشخیص وجود آب در روغن تراست، مشخص شد اویل کولرهای یاتاقان تراست نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. که در این خصوص با جلسات کارشناسی کارشناسان شرکت تولید و تعمیرات نیروگاههای برق آبی سازمان اویل کولرها تعمیر و بازسازی و نصب شدند.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور تصریح کرد: در این پروسه تعمیر ضمن جلوگیری از صدمه دیدن یاتاقان ها از آلوده شدن ۶۶۰۰ لیتر روغن جلوگیری شد ضمن اینکه با انجام این عملیات موفقیت آمیز واحد های نیروگاهی با قابلیت اطمینان بالا در اختیار شبکه سراسری قرار گرفتند و از جاری شدن و آلوده شدن روغن در آبهای جاری در جهت حفظ محیط زیست جلوگیری می شود.

گفتنی است سد و نیروگاه شهید عباسپور با داشتن ۸ واحد نیروگاهی و تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق یکی از مهمترین نیروگاههای برقابی کشور محسوب می شود.

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور