به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، محسن سعادت فر با اعلام این خبر اظهار کرد: در این نشست ضمن بررسی سامانه مدیریت یکپارچه شـبکه های آبیاری و زهکشی، در خصوص تعمیم این سامانه به سایر شرکت های بهره برداری طرف قرارداد سازمان، بحث و تبادل نظر شد.

وی به رصد برخط احاریم شبکه در این سامانه به منظور صیانت از اراضی و تاسیسات آبیاری اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت حفظ تاسیسات آبیاری از جمله کانال، زهکش و سدهای تنظیمی و انحرافی، تجربیات شرکت آبیاری شمال خوزستان در زمینه حفظ احاریم تشریح شد.

سعادت فر خاطر نشان کرد: بررسی آخرین وضعیت آمادگی شبکه های آبیاری و ضرورت تامین مطلوب آب کشت های تابستانه از دیگر موضوعات مورد بحث دراین نشست بود.

وی ادامه داد: در پایان این جلسه، علاوه بر قدردانی از اکبر عباس پور، مجری ساخت دریچه های جدید آبیاری، از کارگاه ساخت این دریچه ها در محل سد انحرافی دز بازدید به عمل آمد.

سعادت فر گفت: در سال گذشته به منظور کاهش سرقت قطعات دریچه های آبیاری، ساخت دریچه های با طراحی جدید و  با استفاده از بتن مسلح در شبکه آبیاری دز آغاز شده است.

وی با اشاره به بازدید از مرکز مانیتورینگ شبکه های آبیاری شمال خوزستان در حاشیه این نشست، تصریح کرد: در ماه بهمن سال گذشته، از نخستین مرکز مانیتورینگ شبکه های آبیاری در شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با هدف رصد و پایش توزیع آب در بیش  از 180 هزار هکتار از زمین های کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی بهره برداری شد.

گفتنی است؛ در این نشست"آرش محجوبی" معاون شبکه های آبیاری و زهکشی، "بهنام صادقی" مدیریت تعمیرات شبکه های آبیاری و زهکشی و " داوود ممبینی" مدیریت بهره برداری از شبکه های آبیاری سازمان آب و برق خوزستان و نیز "محسن سعادت فر" مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان، "مسعود صادقی" مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور، " عادل سواری" مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی، "بهرام جعفری" مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کارون بزرگ  و" محمد قره باغی" سرپرست شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون حضور داشتند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ناحیه شمال