به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان فر در حاشیه بازدید از شهرستان شادگان که به منظور بررسی آخرین وضعیت آب کشاورزی در این شهرستان و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، مشاور استاندار، فرماندار شادگان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرعامل شرکت آبیاری زهره و جراحی و جمعی از مسولین استانی انجام شد، در گفتگو چهره به چهره با کشاورزان اظهار کرد: با توجه به عدم تحقق پیش بینی های هواشناسی شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد و در حال حاضر منابع آبی ما در سد مارون محدود است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری کشاورزان برای کاهش آسیب به ذی نفعان در شرایط کم آبی،تصریح کرد: در شرایط موجود نقاط حساس و مهمی از جمله تامین آب شرب، آب مورد نیاز نخیلات و کشت های دائم از اولویت های مهم سازمان آب و برق است که باید در ماه های پیش رو با برنامه ریزی صحیح و مدیریت آبی خوب تا پایان سال انجام شود.

صدریان فر ادامه داد: در روزهای آتی جلساتی با محوریت میزان رها سازی و یا چگونگی رها سازی از نظر زمانبندی و مقدار آن در شورای سازگاری کم آبی و شورای کشاورزی در سطح استانی تشکیل می شود.

وی افزود: در این خصوص بررسی های کارشناسی انجام می شود و میان دستگاههای مرتبط در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهد شد؛ سازمان آب و برق در واقع مجری سیاست ها و تصمیم های این دستگاهها است و امیدواریم تصمیماتی گرفته شود که برای تمامی کشاورزان همراه با خیر و برکت باشد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بر لزوم رعایت نوبت بندی در بالا دست و پایین دست در رساندن آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: عنایات خداوند متعال را نباید فراموش کنیم و همه کشاورزان عزیز دعا کنند تا از رحمت خدواند بی نصیب نشویم.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان