به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان فر روز پنج شنبه ۲۱ تیر، در حاشیه جلسه برنامه ریزی تامین و توزیع منابع آب و کنترل سطح و الگوی کشت در شهرستانهای حوضه آبریز کرخه با توجه به مصوبات شورای کشاورزی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران، نمایندگان اتاق اصناف، انجمن صنفی کشاورزی و مدیران میدانی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی رها سازی آب برای کشت های تابستانه و با تاکید بر حفظ ذخایر مطمئن برای کشت پاییزه انجام شد.

وی افزود: در این جلسه سطوح و الگوی کشت تابستانه در شهرستانهای مختلف بررسی و چالش های موجود و پیش رو برای تامین آب کشت های موجود، دام های سنگین و نیاز زیست محیطی تالاب هورالعظیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صدریان فر با اشاره به اینکه در این جلسه سومین مرحله از رها سازی موجی جریان از سد کرخه برنامه ریزی شد، تصریح کرد: مقرر شد قرارگاه های شهرستانی به ریاست فرمانداران و عضویت دستگاه های ذیربط نظارت و کنترل دقیق بر تامین و توزیع عادلانه آب در شهرستان را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان تاکید کرد: مدیریت مشارکتی منابع آب با حضور ذی نفعان اصلی و برنامه ریزی منابع آب بر پایه اصول علمی و اطلاعات دقیق مبتنی بر تکنولوژی های نوین، زمینه را برای افزایش بهره وری آب، توزیع عادلانه تر منابع و پایداری در تامین آب فراهم می آورد.

وی گفت: جلسات مدیریت مشارکتی به صورت مستمر و با حضور تمامی ذی نفعان در دوره های زمانی 2 تا 3 هفته یک بار و در حوضه های آبریز استان در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان