به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عادل سواری با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته شده، سومین مرحله رهاسازی آب از سد مارون بهبهان با هدف تامین آب مورد نیاز کشت های تابستانه و نخیلات حوضه مارون- جراحی انجام شد.

سواری افزود: از رودخانه جراحی آب مورد نیاز نخیلات و کشت‌های تابستانه واقع در شبکه‌های آبیاری رامشیر و شادگان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی گفت: طبق مصوبات و برنامه‌ریزی‌های شورای کشاورزی و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان خوزستان برای تامین آب نخیلات و کشت‌های تابستانه، رهاسازی آب از سد مارون با هدف صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه بصورت دوره‌ای انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به هنگام تامین آب در هر یک از شبکه‌های آبیاری رامشیر و شادگان، بخش‌های بهره برداری، حراست و حریم بانی به صورت گشت‌های شبانه روزی روند توزیع آب را رصد کرده تا از برداشت‌های غیر مجاز و هدر رفت آب جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی افزود: قبل و در حین رهاسازی‌های اول و دوم با نصب بنر، اطلاع رسانی در فضای مجازی، تذکر شفاهی و ابلاغ اخطاریه‌های کتبی از کشت غیرمجاز شلتوک در شبکه‌های آبیاری تحت پوشش جلوگیری بعمل آمد که با همکاری کشاورزان فهیم و زحمتکش منطقه و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش چشمگیر تخلفات برداشت غیر مجاز آب نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان کشت تابستانه چند دوره رهاسازی دیگر انجام خواهد شد گفت: کشاورزان عزیز می‌توانند با صرفه‌جویی و برداشت بهینه آب در این دوره‌ها تامین آب اراضی خود را کامل کنند.

سواری در پایان خاطر نشان کرد: شبکه شادگان بیشترین سهم نخیلات و کشت‌های سالیانه را در حوضه فعالیت این شرکت به خود اختصاص داده و در آخرین نقطه برداشت آب از رودخانه جراحی واقع شده است که به لطف خداوند و تلاش همکاران و همراهی کشاورزان و سایرین تاکنون تامین و توزیع عادلانه آب آن‌ها بخوبی صورت گرفته است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی