به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "امیر محمودی" در این خصوص اعلام کرد : با انجام مطالعات حفاظت و قدرتی اتصال دو منبع تامین برق مصرف داخلی نیروگاه های سد شهید عباسپور، پس از اتمام عملیات اجرایی با موفقیت تست و راه‌اندازی گردید.

وی افزود : با توجه به اهمیت مصارف داخلی نیروگاه ها که نقش بسزایی در امنیت و پایداری بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی دارد پروژه‌ای که شرکت تولید و سازمان آب برق خوزستان مدت‌ها برنامه عملیاتی آن را در دستور کار قرار داده بودند با تلاش شبانه روزی تیم اجرایی و مهندسی شرکت تعمیرات با همکاری و مساعدت های شرکت تولید و معاونت سد و نیروگاه سازمان اب وبرق خوزستان بدون نقص با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون نیروگاهی شرکت افزود : در این پروژه با عبور حدود 1000 متر کابل قدرت 20 کیلو ولت و کابل کنترل از مسیرهای صعب العبور گالری های بدنه و تکیه گاه سد و نصب دو دستگاه ترانسفورمر 1600 کیلو ولت آمپر و سیستم حفاظت و کلید های قدرت دو نیروگاه اول و دوم سد شهید عباسپور از محل تابلوهای مصرف داخلی بعنوان پشتیبان یکدیگر در شرایط مورد نیاز به هم متصل شدند.

محمودی در پایان تصریح کرد : از مهم ترین مزایای این طرح تغذیه دو سویه مصارف داخلی ، کاهش ریسک بک فید ترانس های قدرت اصلی نیروگاه برای تامین مصرف داخلی می باشد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان