به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "سیامک عنصری" از نشست ممیزی خارجی ایزو 50001 با حضور سر ممیز دکتر "صادقی بنیس" از شرکت آرین توف پاسارگاد (بازرس شخص ثالث)، نمایندگان شرکت مشاور سامان انرژی (مشاور استقرار و پیاده ­سازی) و همچنین نمایندگان مدیریت HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان خبر داد و گفت: ISO 50001 ابزاری قدرتمند است که پیاده‌ سازی سیستم مدیریت انرژی در سازمان ­ها را فراهم می‌کند. امروزه مدیریت موثر انرژی، فقط برای بهبود کسب و کار نمی‌باشد، بلکه در حال تبدیل شدن به یک الزام قانونی است.

عنصری تصریح کرد که ISO 50001  به سازمان­ ها کمک  می­کند تا چگونگی استفاده از انواع حامل ­های انرژی سازمان را تعیین و روش­های واقع ­بینانه کاهش مصرف، آلودگی­ ها و هزینه­ ها را مشخص نمایند.

 وی با بیان این که در این ارزیابی، همکاری بخش­ های آموزش، تدارکات در این خصوص مورد ارزیابی قرار گرفت از بررسی پیاده ­سازی ایزو 50001 و کاهش مصرف انرژی در سازمان خبر داد.

 عنصری، با تصریح بر اینکه مطابق استاندارد یکی از این هدف ­های تعیین شده جهت سازمان، کاهش 5 درصد مصرف انرژی بصورت سالیانه می­باشد که جهت رسیدن به این هدف نیاز به همکاری تمامی پرسنل سازمان خواهد بود افزود: این استاندارد بین­ المللی، علاوه بر ارائه شیوه ­های مدیریت انرژی و صرفه‌ جویی در هزینه‌ها، تعهد سازمان به کاهش اثرات زیست­ محیطی را نشان می­دهد و این موضوع سبب افزایش رقابت ‌پذیری سازمان و دستیابی به مدل کسب و کارهای جدید خواهد شد.