به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،افشین قلی پور با اعلام این خبر افزود: جهت تامین برق پایدار سیستم های کنترل و حفاظت تجهیزات اصلی، یک مجموعه ۱۱۲تایی باتری نصب شده وجود دارد که در هر شرایطی برق تجهیزات را تامین می کنند.

قلی پور گفت: باتری های نصب شده قدیمی بدلیل کاهش ظرفیت، قابلیت اطمینان خود را از دست داده بودند و این موضوع می توانست خطرآفرین باشد، لذا تصمیم بر تعویض آنها گرفته شد.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان تصریح کرد: این گروه از باتری ها شامل ۱۱۲سلول باتری با ظرفیت یکهزار آمپرساعت است که در شرایط غیرعادی که شارژرها از مدار خارج شوند، برق جریان مستقیم تجهیزات را تامین می کنند.

وی بیان کرد: در فرآیند تعویض، ابتدا باتری های قدیمی که عملا بلااستفاده شده بودند، از محل خود خارج و سپس باتری های جدید جایگزین گردید. همچنین تنظیمات شارژر مربوطه مطابق مشخصات باتری های جدید، بروزرسانی شد.

گفتنی است که باتری های نیروگاه نقش حیاتی در تأمین ولتاژ پایدار جهت تغذیه مدارات کنترل و حفاظت نیروگاه داشته‌ و با این عملیات، ضریب اطمینان کارکرد واحدهای نیروگاه به منظور تامین برق پایدار در شرایط پیک شبکه در تابستان، افزایش یافت.

 

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان