شیر پروانه ای واحد شماره یک نیروگاه کرخه پس از انجام اورهال سالیانه به دلیل عدم حرکت دیسک و اختلال در عملیاتی شدن واحد، تحت بررسی و تعمیر قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، معاون اجرایی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان اظهار داشت: با اعزام تیم عملیاتی شرکت تعمیرات و هماهنگی فنی با معاونت تولید و بهره برداری شرکت بهره برداری کرخه اقدام به دمونتاژ بازوها و سروموتورها برای دسترسی به بوشهای محور دیسک شد و از آنجایی که واحدهای نیروگاه کرخه بیش از 15 سال در حال بهره برداری بوده وقوع چنین اشکالاتی در بوشهای خود روانکار امری بدیهی است و نیاز به تمهیداتی در تعمیر و نگهداری از این نوع شیرها دارد.

"امیر محمودی" افزود: پس از تلاش شبانه روزی مجموعه کارکنان شرکت تعمیرات و تولید کرخه با وجود مشکلات عدیده در خارج سازی بوش، واحد شماره یک با سلامت کامل در مدار تولید قرار گرفت.

وی در پایان افزود: با هماهنگی دفتر فنی معاونت توسعه و بهره بردرای نیروگاه ها و شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کرخه انجام اورهال اساسی شیر پروانه ای سایر واحدها در دستور کار قرار دارد که انشاالله با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم عملیاتی خواهند شد.

خبرنگار: حسن کریمی