به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،در این رویداد که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان و ارزیابان منتخب شرکت‌های صنعت آب و برق  برگزار شد، “محسن انصاری” سرپرست مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان، به فراهم بودن زمینه شروع فرایندهای اجرائی ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای منابع انسانی پیمانکاران صنعت آب و برق در استان خوزستان اشاره کرد.

پس از آن محمدرضا فدایی، رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق، در دو بخش به معرفی، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نیروی انسانی مشاغل تخصصی پیمانکار، پرداخت و اقدامات انجام شده شامل تدوین راهبردها و برنامه‌های پیاده‌سازی نظام صلاحیت حرفه‌ای از سال ۱۳۹۴ تاکنون را برشمرد و به تشریح نقش و عملکرد حوزه ستادی درسیاست‌گذاری و تنظیم‌گری مراحل مختلف مطالعات، طراحی نظام، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مورد نیاز پرداخت.

در نوبت عصر روز اول، “منا دولت آبادی و ناصر سامانی” از راهبران صلاحیت حرفه‌ای در شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این شرکت را بیان کرده و به اهمیت موضوع تربیت ارزیاب در نظام صلاحیت حرفه‌ای اشاره کردند.

” آتنا میرزایی” رییس اداره صلاحیت حرفه‌ای مرکز نیز  به ارائه نکاتی درخصوص اولویت‌های متفاوت شرکت‌های مادرتخصصی در موضوع ارزیابی ولزوم توجه به تفاوت‌های مورد نظر شرکت‌ها پرداخت.

در روز دوم این رویداد، “مهدی فراهانی” به عنوان مدرس مدعو متخصص در زمینه سنجش، به تدریس روش‌های سنجش و ارزیابی برای شرکت‌کنندگان در این رویداد، پرداخت. وی روش‌های مختلف ارزیابی مشاغل تعریف شده در بخشهای آب، آبفا، توانیر و برق حرارتی را تشریح کرد.

در بخش عصر روز دوم، نمونه‌هایی از شبیه‌سازی‌های ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیروی انسانی مشاغل پیمانکاری در بخش آب توسط علی مکاری، مهدی درویش پسند، عبدالرضا عبدشاه نژاد و فریدون صالحی از همکاران سازمان آب و برق خوزستان انجام و روش‌هایی مانند مصاحبه، شبیه‌سازی شغلی، سنجش مهارت و … توسط وی نمایش داده شد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان