در آیین اختتامیه هفته پژوهش که با حضور مدیران، روسای دانشگاه ها و مسئولان اجرایی شهرستان بهبهان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا برگزار شد، از پژوهشگر برتر شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون تقدیر به عمل آمد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، در این آیین از "مسعود رفیعیان" کارمند سد و نیروگاه مارون بخاطر ثبت طرح تحقیقاتی باعنوان "طراحی و ساخت دستگاه شستشوی ژنراتور برق آبی" قدردانی شد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است؛ بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

"امید باقرپور" با عنوان اینکه مهم ترین رسالت هفته پژوهش و فناوری ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری برای تمام اقشار و محققان و پژوهشگران است، خاطرنشان کرد: معرفی توانمندی های پژوهشی و شناسایی برترین ها، تشویق و توسعه فناوری و تجاری سازی دستاوردها، ایجاد فضای سرمایه گذاری در پژوهش، فناوری و توسعه علمی، پشتیبانی همکاری صنعت، دانشگاه و مراکز پژوهشی و حمایت از ایده های برتر در راستای فناوری های نوین از جمله اهداف هفته پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش از لحاظ تنوع و تعداد، امسال حدود سه برابر سال گذشته بود، افزود: شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از نیروهای با استعداد فراوانی برخوردار است که در اختتامیه هفته پژوهش از مهندس "مسعود رفیعیان" بخاطر ثبت طرح تحقیقاتی باعنوان "طراحی و ساخت دستگاه شستشوی ژنراتور برق آبی" تقدیر شد.

باقرپور در پایان تصریح کرد: پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است. حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی گویای این واقعیت است.

در طول هفته پژوهش در دانشگاه خاتم الانبیا نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه هفته پژوهش برپا شد که شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون با حضور در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را عرضه کرد.

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون
خبرنگار: نیکزاد