به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،سید حمید صالحی ضمن اعلام خبر فوق،افزود: این ولوها به دلیل نشتی داخلی روغن از مسیر فشار به مسیر تخلیه ، گاها باعث افت فشار سیستم و در نتیجه استارت و استوپ شدن بیش از حد نرمال پمپ های هیدرولیک روغن می شد ، که پس از بررسی های مختلف فنی از علت افت فشار و انجام تست های لازم در این خصوص، مشخص گردید که علت نشت از مجموعه ی سیلندر و پیستون ولوهای بای پاس می باشد .

وی در امه افزود: با توجه به عدم نتیجه گیری از تعویض اورینگ مربوطه ، به علت ضعف در طراحی مکانیز م آب بند سیلندر و پیستون ، اقدام به تغییر در طرح آب بندی با استفاده از پکینگ های چند لایه و استفاده از رینگ متال برنز روی پیستون ولوها نموده و این اصلاحات نیز روی کپ های بالا و پایینی ولوهای مذکور نیز انجام پذیرفت .

" رضا پورسعید " مدیر دفتر فنی نیروگاه مذکور نیز دراین خصوص گفت : پس از اتمام پروسه ی اصلاح طرح و نصب در محل مربوطه، میزان افت فشار سیستم هوای فشرده ی شیرپروانه ای به طورمحسوسی کاهش پیدا کرد، بطوریکه تعداد استارت و استوپ های پمپ های روغن به یک دهم تعداد استارت شدن پمپ های روغن قبل از تعمیر ولوها در طول هر24 ساعت رسید و درنهایت به محدوده ی رنج نرمال ق رار گرفت که انجام این پروسه باعث کاهش میزان استهلاک پمپ های روغن شیرپروانه ای وهمچنین کاهش هزینه در تعمیر پمپ های مذکور گردید.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان