رحمان خندانی در گفتگو با شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ اظهار داشت: با توجه به فرسودگی سیستم انتقال قدرت شناورها و کمیاب و گرانی قطعات فنی، با تغییر سیستم های هیدرولیکی گیربکسها جهت افزایش توان و قدرت موتورها، عملیات تعمیر و راهاندازی یدککشها فتح 1و2 انجام شد.
وی افزود: پس از انجام مراحل کارشناسی فنی در خصوص سیستمهای هیدرولیکی این شناورها توسط متخصصین و کارشناسان فنی شناروهای دریایی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا، اقدام به تغییر و راهاندازی سیستم گیربکس اتوماتیک هیدرولیکی این شناورها شد.
مدیرعامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا بیان کرد: با انجام تغییرات در سیستم هیدرولیکی از احتمال خرابی مجدد این شناورها در مدت زمان کوتاه که توقف عملیات و افزایش هزینههای تعمیرات، نیروی انسانی و تاخیر در اجرای پروژهها را به دنبال داشت، جلوگیری شد.
وی در ادامه تشریح کرد: با نصب گیربکس جدید بر روی موتور و طراحی، ساخت و اجرای مجاری سیستم oil cooler، ساخت کوپلینگهای روی شافت پروانه، گیربکس و بالانس پروانهها، ساخت قطعات جانبی تحکیمکننده پکینگهای شافت پروانه و سایر تعمیرات در سیستم برق و ابزار دقیق شامل تعویض آمپر حرارت سنج جیوهای، استارت، تعمیرات وایرینگ عمومی شناور و بستن سایر متعلقات شناور، عملیات تست اولیه موتور در کارگاه مرکزی این شرکت در کوت امیر انجام شد.
رحمان خندانی یادآور شد: پس از انجام مراحل تست اولیه موتور این شناورها و تایید متخصصین تعمیراتی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا، با انتقال این شناورها به رودخانه کارون و تست نهایی جهت عملکرد صحیح و توان و قدرت اجرایی آنها، عملیات تعمیر و راه اندازی شناور های فتح 1و2 به سرانجام رسید.