به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،"غلامحسین عشرتی"، پیش بینی شرایط و اعمالی که می تواند منجر به وقوع حوادث شود را بسیار حائز اهمیت خواند.

وی با بیان این که ضروریست جهت جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اقدامات اصلاحی لازم را عملیاتی نمود گفت: برای شناسایی خطرات و پیشگیری از وقوع حوادث برنامه ها و استانداردهای ایمنی بسیاری وجود دارد که به تنهایی یا بصورت مشترک اجرا می گردند.

عشرتی، یکی از مهم ترین این برنامه ها را سیستم مدیریت OH&S (ایمنی و سلامت شغلی) معرفی کرد و گفت: پیاده سازی سیستم مدیریت OH&S ، به منظور قادر ساختن یک سازمان برای فراهم¬کردن مکان های کاری ایمن و سالم، جلوگیری از صدمات و بیماری های مرتبط با کار و بهبود مستمر عملکرد ایمنی و سلامت شغلی است که در همین راستا مدیریت  HSEسازمان آب و برق خوزستان به منظور حفظ ایمنی، سلامت و محیط زیست پرسنل خود پس از انجام اقدامات بنیادین در سال های قبل، در روزهای 13 و 14 اسفندماه سال گذشته اقدام به پیاده سازی برنامه ممیزی داخلی HSE توسط شرکت مشاور نمود.

مدیریت HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان آب و برق، علاوه بر این که اهداف اصلی ممیزی HSE را، ارزیابی از وسعت درگیر بودن مدیران سطوح مختلف در پیشگیری از حوادث و فعالیت های ایمنی. فراهم ساختن فرصتی برای مدیران در جهت اصلاح وضع موجود و مقایسه محیط کار با محیط های کاری مشابه و بازنگری به آمار حوادث و صـدمات جانی و بیماری ها ی کارگران معرفی کرد، منافع ناشی از انجام ممیزی HSE را کاهش تماس شغلی کارکنان و مردم با مخاطرات، کاهش هزینه به وسیله عملیات مؤثر و ایمنی و کاهش جریمه‌های مستقیم و غیرمستقیم عنوان کرد.

عشرتی تصریح کرد: تمامی این موارد منجر به توجه به نیازهای اشخاص ذینفع بصورت سیستماتیک خواهد بود.