به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: پس از مطالعات و بررسیهای فنی، اقدام به طراحی آشغالگیر برای ایستگاه پمپاژ شهید همت شادگان نمودیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی اینچنین تشریح کرد: با توجه به اینکه ایستگاه پمپاژ شهید همت در پایین دست رودخانه جراحی واقع شده است به هنگام بارندگی و با سیلابی شدن رودخانه، ضایعات رها شده در اطراف رودخانه شسته شده و به محل برداشت آب در حوضچه ایستگاه پمپاژ آورده می شوند.

دریس گفت: متاسفانه این ضایعات در زمان روشن شدن پمپ ها در مجاری پمپ گیر کرده و باعث آسیب جدی و از کار افتادن پمپ ها می شود‌. این آسیب دیدگی نه تنها در توزیع آب اختلال ایجاد می کرد بلکه زمان و هزینه زیادی صرف تعمیر آنها می شد.

وی افزود: از این رو پس از بررسی های تخصصی اقدام به طراحی و ساخت سازه آشغالگیر و نصب در قسمت ورودی حوضچه پمپ ها نمودیم. این سازه پس از ساخت توسط گروه جوشکار به کمک دو دستگاه جرثقیل در محل تعبیه شده ایستگاه پمپاژ جای گذاری و نصب شد.

دریس در پایان خاطرنشان کرد در این عملیات یکماهه که با مشارکت شش نفر از کارکنان فنی انجام شد سازه فلزی آشغالگیر به طول ۲۵ متر و عرض ۵ متر و۳۰ سانتیمتر ساخته و با موفقیت نصب شد.

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی