به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، علی اکبر محرابیان روز پنج شنبه 21 دی 1402 به همراه جمعی از مدیران استانی از تصفیه خانه فاضلاب آبادان با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب بازدید کرد.

این پروژه با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل اجرایی است و با بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک شاهد ارتقا چشمگیری در زمینه جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری در آبادان خواهیم بود؛ بیش از 66 هزار مشترک آب در آبادان وجود دارد.

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان از محل فاینانس بین المللی (EPCF) از سال 1392 آغاز شده بود که در چند مقطع عملیات احداث آن متوقف شده بود که به همت دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن شتاب گرفته و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری اصولی از شبکه های فاضلاب، ارتقای شاخصهای بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم از مزیت‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان است.

در این بازدید ضمن پیگیری روند اجرایی طرح اعتبار مورد نیاز ادامه پروژه تامین و وی از نزدیک در جریان موانع، میزان پیشرفت و اعتبارات مورد نیاز تکمیل طرح قرار گرفت.

گفتنی است؛ علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو پنجشنبه 21 دی از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد و قرار است آخرین روند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان را مورد بررسی قرار دهد.

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان