به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،عبدالمحمد بشیری گفت: این ایستگاه که از سال ۱۳۶۸ بر روی شاخه رودخانه کارون، در نزدیکی شهرستان دارخوین احداث شده است، اولین نقطه پایش کیفیت رودخانه پس از خروج آن از اهواز و پیش از ورود به مزارع کشت و صنعت نیشکر می‌‎باشد و از این حیث، داده های تولید شده در آن دارای اهمیتی ویژه در مدیریت منابع و مصارف آب می‎باشند.

بشیری تغییرات موروفولوژیک بستر رودخانه و همچنین آورد رسوب قابل توجه در محل ایستگاه های آب سنجی استان را از چالشهای بهره برداری این ایستگاه ها برشمرد و افزود: در راستای حفظ پایداری ایستگاه ها در شرایط معمول، لایروبی منظم صورت می گیرد ولی با شدت یافتن تغییرات مورفولوژی رودخانه و انباشت رسوبات، عملیات سازه ای شامل افزایش طول اسکله، شمع کوبی و حتی جابجایی ایستگاه ضرورت می یابد.

وی افزود: با توجه به موقعیت مهم ایستگاه و نزدیک بودن فصل گرم سال و نوسانات جریان آب ، افزایش ۱۲ متری طول اسکله‌ی  این ایستگاه در حداقل زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت.

بشیری تصریح کرد: شمع کوبی و مونتاژ اسکله و اتصال به ایستگاه قدیم و رفع نواقص موجود در اسکله‌ی  قبلی با تکیه بر توان فنی گروه تعمیرات و بهره برداری دفتر ایستگاه های سنجش منابع آب صورت پذیرفت.

گفتنی است فرآیند مذکور در مدت زمان ۲۰ روز صورت پذیرفت.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان