به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ حمد دریس گفت: ترمیم و انسداد شکستگی‌های انهار در منطقه اروندکنار از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تأثیرات مستقیم جزر و مد بر این منطقه  به دلیل نزدیکی به خلیج فارس و وجود رودخانه‌های بزرگ مانند اروند و کارون، همواره در معرض تغییرات شدید جزر و مد قرار دارد. این شرایط، در صورت وجود شکستگی در برم های انهار، می‌تواند باعث افزایش خطرات ناشی از نفوذ آب شور به اراضی زراعی و نیز ایجاد خسارات به زیرساخت‌های محلی شود.

وی افزود: انسداد و ترمیم به‌موقع این شکستگی‌ها نه تنها مانع از هدر رفت منابع آب شیرین می‌شود، بلکه از آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی و کاهش تولیدات محلی نیز جلوگیری می‌کند، همچنین، این اقدامات می‌تواند به کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی و حفظ تعادل اکولوژیک منطقه کمک کند.

مدیرعامل شرکت خدمات لایروبی صبا تصریح کرد: به طور کلی توجه ویژه به این موضوع و اجرای پروژه‌های مهندسی مؤثر برای ترمیم انهار و جلوگیری از شکستگی‌های احتمالی، نقشی حیاتی در حفاظت از منابع طبیعی و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی اروندکنار دارد، این عملیات بوسیله ماشین الات سنگین شامل یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری ، یک دستگاه کمپرسی ده چرخ و یک دستگاه بلدوزر d65 در حال اجرا می باشد.

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان