به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان : امیر محمودی با اعلام خبر افزود: پس از خروج واحد ۸ جهت انجام تعمیرات سالیانه، فرایند بازرسی های فنی توسط همکاران متخصص تعمیرات عباسپور در محفظه زیر توربین واحد انجام و پس از هماهنگی با واحد نظارت شرکت تولید، تعمیرات و بازسازی نقاط آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت.
"محمودی" افزود: در این عملیات نقاط معیوب رانر با استفاده از جوش سرد ترمیم و با توجه به گستردگی خوردگی آبراهه درافت تیوپ، فرایند زنگ زدایی با سنگ فرز دستی، ترمیم حفره ها با جوشکاری موضعی و پس از آن رنگ آمیزی آبراهه انجام شده است.
گفتنی است با توجه مقاطع هندسی آبراهه و مشکلات ذاتی هیدرولیکی در تجهیزات هیدرومکانیک، ضایعات ناشی از کاویتاسیون در سازه رانر و درافت تیوپ، امری گریز ناپذیر است.