معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو، شرایط و جزئیات برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در شرکت‌های تابعه و وابسته این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

به ‌گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان به نقل از  پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت نیرو، "رضا انجم شعاع" رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای وزارت نیرو در ابلاغیه‌ای خطاب به دبیران فرهنگی و دینی شرکت‌های تابعه و وابسته این وزارتخانه، برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر را با رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی، الزامات سلامت محیط و رعایت تدابیر و پروتکل‌ های بهداشتی بلامانع اعلام کرد.

در این ابلاغیه، بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و برگزاری مراسم عزاداری ترجیحاً در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری (از هر طرف حداقل دو متر)، تجمعات حداقلی و رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر20 دقیقه) تاکید شده است.

بنا بر این گزارش، در ابلاغیه مذکور عنوان شده است، پیش‌بینی استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد.

در این ابلاغیه عنوان شده، برگزاری نماز در نمازخانه‌ها به مدت حداکثر20 دقیقه در اماکن سربسته مشروط به داشتن شرایط بهداشتی و تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با همراه داشتن وسایل شخصی، در مناطق سفید بلامانع است.

همچنین هرگونه پذیرایی در حین برگزاری مراسم عزاداری و برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای ممنوع اعلام شده است.  

بنا بر این گزارش، گذاشتن تجهیزات شست و شو و ضدعفونی دست برای مراجعان و ضدعفونی مستمر محل برگزاری مراسم قبل، حین و بعد از مراسم ضروری است.

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان
خبرنگار: حمیدرضا علی پور