به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، میثم رزاقی باغبادرانی گفت: کشاورزان حوزه رودخانه زهره با توجه به تنش آبی پیش آمده در شرکت حضور پیدا کردند.

رئیس اداره دبیرخانه، هیئت مدیره و روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی افزود: این افراد به نمایندگی از کشاورزان حوزه زهره در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت، معاون بهره برداری و مدیر حراست، سوالات و درخواست های خود را مطرح نمودند.

در این نشست که در نمازخانه ستاد شرکت برگزار شد ابتدا کشاورزان به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند سپس مدیر عامل شرکت، شرایط فعلی منابع آبی و جزئیات آن را تشریح کرد.

حمد دریس مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی با اشاره به لزوم همکاری متقابل کشاورزان و عوامل توزیع آب گفت: با توجه بارش های بسیار ناچیز و ورود به فاز جدیدی از خشک سالی میبایست با صرفه جویی در مسیر تحقق توزیع عادلانه آب گام برداریم.

وی در ادامه افزود: در رودخانه زهره افت دبی داشته ایم ولی خوشبختانه با نوبت بندی و دقت در توزیع آب میتوان از این پیچ سخت عبور کرد.

در ادامه با دستور مدیرعامل شرکت مقرر شد قبل از هر قطعی آب به کشاورزان منطقه اطلاع رسانی شود. وی در پایان از کشاورزان خواست تا با حضور بر سر مزارع خود بخصوص شب ها و به هنگام نوبت آبیاری اراضی خود، از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی