به گزارش خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ فرزاد جونعلی وند گفت: سد و نیروگاه شهید عباسپور دارای ۱۴۰۰۰ متر تونل و گالری می باشد که بخشی از این گالری ها مربوط به نیروگاه اول و قسمت اعظم آنها مربوط به نیروگاه دوم می باشد.

وی افزود: هدف از احداث این گالری ها انجام تزریق سیمان، زهکشی در تکیه گاه ها و انتقال آب های نشتی درون تکیه گاه ها و تخلیه آب نفوذی می باشد علاوه بر گالری های موجود در تکیه گاه راست و چپ در بدنه سد شهید عباسپور 3 گالری دیگر به نام های upper inspection gallery (گالری فوقانی) در ارتفاع 470 متری از سطح دریا و Lower inspection gallery (گالری تحتانی) در تراز 397 متری و گالری فونداسیون ( گالری پی ) در ارتفاع 349 متری از سطح دریا در بدنه سد وجود دارد.

فرزاد جونعلی وند عنوان کرد: تمامی گالری ها فاقد سیستم روشنایی بودند و کار در این گالری ها بدون روشنایی خطرناک و فاقد ایمنی لازم بود که در این خصوص با هماهنگی معاونت سد و نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان و همکاری شرکت تعمیرات اقدام به تعمیرات سیستم مانیتورینگ و روشنایی بیش از ۴۰۰۰ متر از گالری ها کابل کشی و ایجاد ریسه نموده و روشنایی کامل در این گالری ها برقرار شد. گفتنی است: سد شهید عباسپور دارای دو نیروگاه که یکی رو زمینی و دیگری زیرزمینی می باشد.

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور