به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمید سلمانپور، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان، از طراحی و راهاندازی سامانه مدیریت اطلاعات تماس بهمنظور تسهیل فرآیند جستجو و دسترسی به اطلاعات تماس کارکنان و بخشهای مختلف سازمان خبر داد. این سامانه بهطور ویژه برای پاسخگویی سریع و کارآمد به نیازهای کاربران و بهبود ارتباطات داخلی سازمان طراحی شده است.
سلمانپور عنوان کرد: با توجه به تغییرات مکرر چارت سازمانی و شماره تلفن پرسنل در سازمان، نیاز به یک سیستم یکپارچه برای دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات تماس بر اساس چارت سازمانی آنان، احساس میشد. سامانه مدیریت اطلاعات تماس بهمنظور تسهیل جستجو و ارائه اطلاعات بهروز در خصوص نام، شماره داخلی و سایر شماره های فرد، دپارتمان، معاونت و سمتهای کارکنان، طراحی شده است.
وی افزود: این سامانه به کاربر این امکان را میدهد که با جستجوی نام یک فرد، اطلاعات زیر را دریافت کند:
- دپارتمان: معاونت حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب
- معاونت: معاونت حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب
- سمت: رییس اداره خدمات و پشتیبانی
- نام: [نام و نامخانوادگی]
- شماره داخلی VoIP: [شماره داخلی]
وی همچنین به نقش این سامانه در مدیریت بهینهتر اطلاعات تماس اشاره کرد و گفت: قبل از راهاندازی این سامانه، تغییرات و بروزرسانی اطلاعات تماس کارکنان و شمارههای داخلی معمولاً وقتگیر و پیچیده بود. اما با مدیریت اطلاعات تماس، این اطلاعات بهطور خودکار و سریع در دسترس قرار میگیرد و این موضوع موجب کاهش زمان تغییرات و افزایش دقت در آن میشود.
مدیر فناوری اطلاعات سازمان در ادامه به مدت زمان 9 ماه طراحی و پیادهسازی این سامانه اشاره کرد و گفت: هزینه توسعه این سامانه و پشتیبانی 5 ساله آن هزینهای بالغ بر 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
که با توجه به اینکه توسعه آن بهطور کامل توسط تیم فنی داخلی این دفتر انجام شده، در هزینه کرد این مبلغ صرفهجویی انجام شده است.
گفتنی است سامانه مدیریت اطلاعات تماس بهعنوان یک ابزار مهم در جهت افزایش رضایت کارکنان و تسهیل در دسترسی به اطلاعات خواهد بود.