40 دستگاه کلید هوایی زیمنس به دست پرسنل تعمیرات حوزه کارون جنوبی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور تعمیر اساسی و راه‌اندازی شد.

به‌گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور با اعلام این خبر افزود: این کلیدهای هوایی در ظرفیت های مختلف شامل چهار دستگاه کلید 630 آمپر، 30 دستگاه کلید 800 آمپر، دو دستگاه کلید 2500 آمپر و چهار دستگاه کلید 3150 آمپر بوده و به عنوان ورودی اصلی تابلوهای راه انداز پمپ در ایستگاه های پمپاژ شبکه آبیاری آبادان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

"شاهین‌کوه‌بزن" با اشاره به نقش مهم این کلیدهای هوایی در کنترل و حفاظت از تأسیسات اضافه کرد: کلیدهای هوایی پیش گفته، با گذشت چندین سال از راه اندازی دچار معایبی شده و در برخی از موارد از کار افتاده بودند.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته، این کلیدها به منظور انجام تعمیرات به خارج از استان ارسال می شد که از زمان ارسال تا انجام تعمیرات و بازگشت آن ها، علاوه بر بار مالی زیاد، فعالیت تأسیسات با وقفه مواجه می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور ادامه داد: این مشکلات باعث شد که برای اولین بار و بر اساس برنامه زمان‌بندی سه ماهه، تعمیر اساسی به دست پرسنل تعمیرات حوزه کارون جنوبی و در محل شبکه آبیاری به نحوی انجام گیرد که هیچ ایستگاهی غیر فعال نشود.

کوه بزن خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که روی این کلید های هوایی صورت گرفته است می توان به سرویس و نظافت، کنتاکت شویی و آبکاری مجدد، تعویض رله های شنت و آندر ولتاژ، رفع اشکال از قطعات مکانیکی و انجام تنظیمات مربوطه، تعویض میکرو سوییچ و سایر قطعات الکتریکی معیوب، تست عملکرد حفاظتی و... اشاره کرد.

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور
عکاس: امیر مرادی زارعی
خبرنگار: سید حسن هاشمی صفائی