به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "سید حمید صالحی" تصریح کرد: واحد مذکور در حالی که در حالت مد جوینت کنترل و به شبکه متصل بود بر اثر خطای اتصال فاز به زمین از مدار خارج گردید.

وی با اشاره به اینکه، پس از بررسی های لازم و  انجام تست های الکتریکی در بازدید از سیم پیچ ژنراتور مشخص گردید که یکی از شینه های فوقانی یک فاز به زمین اتصالی دارد افزود: محل قرارگیری شینه معیوب زیر بازوی آپربراکت ژنراتور قرار داشت که جهت تعویض آن می بایستی مجموعه آپربراکت دمونتاژ می شد که علاوه بر دشواری این عملیات، زمان تعمیرات نیز زمانبر می شد .

صالحی یادآوری کرد: با توجه به فصل گرما و پیک بار شبکه و نیاز ضروری به این واحد، عملیات فوق با ظرافت خاص و تمهیدات لازم بدون دمونتاژ آپر براکت با تلاش شبانه روزی و در سه شیفت کاری در کمترین زمان ممکن (حدود70 ساعت) تعویض شینه ها توسط نیروهای متخصص این نیروگاه انجام گردید.

"رضا پورسعید" معاون فنی و مهندسی سد و نیروگاه کارون3 نیز در خصوص تعمیرات این واحد خاطر نشان کرد: با بررسی های لازم و اجرای دستورالعمل های تعمیراتی طبق استانداردها، نقاط آسیب دیده این ژنراتور با موفقیت تعمیر و ترمیم گردید و در نهایت، پس از انجام موفقیت آمیز و رضایت بخش تست های الکتریکال به شبکه سراسری کشور متصل شد.

شایان ذکر است تمامی مراحل عیب یابی، تعمیر، تست و راه اندازی  واحد مذکور توسط نیرو های متخصص کارون 3 انجام، که علاوه بر کاهش زمان تعمیرات و کاهش هزینه خروج واحد منجر به صرفه جویی اقتصادی قابل توجه ای به ارزش ده میلیارد ریال نیز گردیده است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون 3