به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید مهران اسدی گفت: با وجود مشکلات عدیده ای در تامین یدکی و حفظ پایداری تولید در بخش گاورنر توربین های نیروگاهی به دلیل وابستگی به شرکتهای خارجی نظیرGE voith  و alstom و شرایط تحریم، با حمایت‌ها و پشتیبانی های معاونت سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان و شرکت بهره برداری، برنامه طراحی و ساخت سیستم کنترل گاورنر به دلیل برخورداری از تجربه و دانش کافی واگذار شد.

وی افزود: با تشکیل تیم تخصصی و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان ذیربط اقدام به طراحی و ساخت این سیستم مهم نیروگاهی گردید و به دلیل عدم دسترسی به برنامه های نرم افزاری مشابه در سیستم های خارجی، کلیه کد نویسی و منطق مورد نظر توسط تیم داخلی پایه ریزی و به سرانجام رسید و از بالاترین سطح ایمنی و هوشمندی در مقایسه با سایر سیستم های خارجی برخوردار است.

اسدی در پایان گفت: این سیستم در اواسط فروردین سال جاری  نصب و راه اندازی گردید و تا زمان توقف و خروج تعمیرات سالیانه واحد حدود ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی و بیش از ۲۵۰ استارت استپ موفق در این مدت سابقه درخشانی را ثبت کرد. این موفقیت بزرگ در صنعت نیروگاهی که به عدم پاسخگویی و ارایه خدمات بیگانگان در شرایط تحریم پایان داد را به همه همکاران صنعت آب و برق شادباش میگوییم.

 

منبع: روابط عمومی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان