کلید هوایی 400 کیلو ولت پست برق شهید عباسپور، با تلاش شبانه روزی پرسنل پست های بلافصل در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان تعویض شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "غلامرضا قصابیان" مدیر پست های بلافصل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این کلید هوایی و کلید گراند روی خط رودبار در پست شهید عباسپور و از نوع هاپام بود که پس از بررسی های فنی و به دلیل نداشتن قطعات یدکی و کلید گراند و همچنین مکانیزم دستی، نهایتا با کلید هوایی پارس سوئیچ تعویض شد و عملکرد کلید هوایی از حالت دستی به موتوری تغییر یافت.

قصابیان در ادامه افزود: در این پروژه تغییرات زیادی در آهن بندی و مدارات فرمان الکتریکی انجام شد، که پروسه طراحی و اجرای آن توسط پرسنل مجرب پست های بلافصل در شرکت تعمیرات صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از خاموشی خط، کارهای مقدماتی آهن بندی، کابل اندازی، نصب مکانیزم ها و تابلو فرمان انجام و در زمان خاموشی خط، عملیات دمونتاژ کلید هوایی قدیم، مونتاژ کلید هوایی جدید به همراه فرامین و تست های لازم انجام و خط مذکور در مدار قرار گرفت.

این کلید هوایی، چهارمین کلید هوایی تعویضی در پست شهید عباسپور است.

خبرنگار: حسن کریمی