به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "حسین حمیدی" با اشاره به فرسودگی اشل سد شهدای رامشیر  از ساخت و نصب اشل های مقاوم با استفاده از متریال جدید، خبر داد.

حمیدی، وجود اشل ها را در سدها بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: وجود اشل ها در تصمیم گیری دقیق تر و سریعتر تاثیر فراوانی دارند.

وی با بیان این که بالا بودن EC آب در اکثر شبکه های تحت پوشش موجب خوردگی ادوات اندازه گیری و سایر تجهیزات بخصوص اشل ها میشود تصریح کرد: طی مطالعات انجام شده در سازه جدید از متریال مقاوم در مقابل خورندگی استفاده شد و اشل طراحی شده دارای طول عمر بیشتر  و همچنین کیفیت بهتری جهت خوانش رقم اشل در شب و روز می باشد.

حمیدی در ادامه افزود: سد شهدای رامشیر بعنوان یک سد انحرافی بر روی رودخانه جراحی  نقش کلیدی در تامین آب 16 هزار هکتار از اراضی شهرستان رامشیر و دو هزار هکتار اراضی ماهشهر را دارد.

وی با اشاره به تنش های آبی پیش آمده در سال جاری و نوبت بندی در برخی حوضه ها گفت: تنظیم و توزیع آب نیاز به دقت بالا دارد که نصب اشل به این مهم کمک میکند.

حمیدی خاطرنشان کرد: در عملیات انجام شده توسط گروه سنجش آب این شرکت به کمک یک دستگاه جرثقیل، اشل ده متری در سد شهدای رامشیر نصب شد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی