به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از بازدید مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از محل شکستگی این کانال و صدور دستورات لازم جهت اقدام فوری برای ترمیم کانال و رفع مشکل در توزیع آب، با تلاش های صورت گرفته کانال LMC شبکه آبیاری رامشیر که دچار شکستگی شده بود ترمیم شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی در ادامه افزود: این کانال که وظیفه تامین آب ساحل چپ شبکه آبیاری رامشیر را بر عهده دارد، به دلیل عبور غیر اصولی غلاف لوله از زیر این کانال توسط شرکت نفت دچار نشت و سپس شکستگی شد.

دریس تصریح کرد: این عملیات که از نظر سرعت عمل در نوع خود منحصر به فرد بود طی ۷۲ ساعت توسط ۱۵ نیرو و ۱۰ خودروی سبک و سنگین انجام شد.

وی تشریح کرد: در این عملیات ابتدا آب ورودی به این کانال قطع و سپس بالا دست این شکستگی با خاک ریزی مسدود شد. پس از مسدود سازی بالا دست قسمت شکستگی، قسمت تخریب شده کانال تخلیه و با مهیا کردن مصالح و تهیه مخلوط شفته آهک اقدام به برم و دیواره سازی برای کانال کردیم.

دریس خاطر نشان کرد:متاسفانه کارشناسان شرکت نفت بدون توجه به اخطارهای داده شده و عدم توجه به واگرایی خاک منطقه اقدام به لوله گذاری کردند که منجر به بروز این حادثه شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از شکیبایی و همکاری کشاورزان منطقه بیان کرد: درک متقابل از شرایط موجود کلید گذر از این تنش آبی است که با توکل بر خدای منان محقق خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی