به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان فر روز جمعه ۲۷ امرداد ۱۴۰۲ پس از بازدید از طرح های آب رسانی در شهرستان های دزفول، اندیمشک و شوشتر در جلسه ای که به منظور بررسی طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان در دفتر فرمانداری دزفول برگزار شد، جزئیات این طرح را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه، راه کارهای لازم جهت رفع مشکل کم آبی و بهبود کیفیت آب شرب در مناطق شهر سیاه منصور و روستاها و شهرک های صنعتی مسیر جاده دزفول- شوشتر، بخش سردشت و شهیون دزفول، منطقه مهرشهر و دیگر مناطق دارای تنش آبی در این شهرستان بررسی شد.

همچنین در این جلسه موضوع تملک زمین محل احداث آبگیر و تصفیه خانه طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول مورد بررسی قرار گرفت که پس از تملک، با انجام مطالعات، پروژه های اجرایی آبگیر و تصفیه خانه عملیاتی شود.

گفتنی است؛ در این بازدید روند تجهیز ۵ حلقه چاه در منطقه کوپیته که توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است، بررسی شد؛ با تجهیز و بهره برداری از این چاه ها، ۲۵۰ لیتر در ثانیه معادل ۲۱۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب شهرستان اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در سفر به شهرستان شوشتر، از طرح آبرسانی به این شهرستان، طرح آب شرب و شبکه آبیاری ۴۰۰ هکتاری شهرک شهید قلی پور و تثبیت و زیر سازی در بستر رودخانه در محل بقعه شیخ شوشتری و مرقد سید محمدگلابی بازدید کرد.

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان