به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، نشست هم اندیشی کمیته طرح گسترش سواد آبی و داناب استان خوزستان با حضور مجری و رییس طرح ملی داناب در استان و مدیران و کارشناسان کمیته سواد آبی خوزستان در رصد خانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی روند فعالیت های انجام شده در سال تحصیلی گذشته توسط مدیر روابط عمومی و مجری طرح، نتایج تحقیقات و مطالعات صورت گرفته توسط کمیته که با همکاری موسسات علمی به منظور اثر گذاری فعالیت های طرح و میزان آگاهی بخشی به جامعه هدف در مناطق بحرانی آب اجرا شده بود، مورد بررسی و بهره برداری قرار گرفت.

مجری طرح داناب در خوزستان در این جلسه گفت: حفظ منابع آبی هم افزایی همه دستگاه های اجرایی را می طلبد.

مهدی عظیمی فر افزود: طرح داناب می تواند با ایجاد حساسیت نسبت به مقوله های آب مجازی و مصرفی در تولید و صنعت، آموزش والدین در مدیریت مصرف آب، مصرف بیش از حد آب های سطحی و زیر زمینی در بخش کشاورزی، نقش موثری در تربیت نسل آینده و تغییر نگرش آنها ایفا کند.

در این جلسه اعضای کمیته سواد آبی در مصوبات خود بر استعداد شناسی کودکان خوزستانی در سازمان تاکید کردند و گفتند تصمیم گیری و برنامه ریزی برای چگونگی اجرای طرح داناب الزامی تر از آموزش آن است.

همچنین در این جلسه چهار طرح جدید و خلاقانه برای ارتقای کیفی سطح آموزشی دانش آموزان، معلمان و بهره برداران آب توسط اعضای کمیته پیشنهاد و تصویب شد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان