به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "سید حمید صالحی" با اشاره به اینکه نیدل ولو بای پاس شیر پروانه ای واحد شماره ۵ به دلیل نشتی داخلی در مجموعه سیلندر و پیستون باعث افت فشار می شد افزود: پس از دمونتاژ و بررسی های لازم توسط کارشناسان نیروگاه، طی برنامه تعمیرات سالیانه در واحد مذکور عیوبی از قبیل وجود آسیب دیدگی کروم سطوح سیلندر و راد پیستون مشاهده گردید.

 وی خاطر نشان کرد: در این عملیات مشخص شد عیب در طراحی و انتخاب نوع مکانیزم آب بند، بوده است که در نهایت با بازطراحی یک مکانیزم آب بند جدید و ایمن (بکارگیری پکینگ های چند لایه آب بند درون شیار کپ ها و رینگ آب بند متال برنز روی پیستون) اقدام به اصلاح طراحی سازنده نموده که در نهایت تعمیر و اصلاح آن با موفقیت انجام گردید.

"رضا پور سعید" معاونت فنی و مهندسی سد کارون3 در همین خصوص گفت: در این پروسه با توجه به خوردگی شدید فلز زیر لایه کروم مربوط به سیلندر و از دست دادن حالت دایره ای قطعه، اقدام به تعویض سیلندر با کروم کاری مجدد گردید و همچنین با توجه به خوردگی شدید رینگ آب بند استیل مربوط به بادی رینگ مذکور تعویض شد.

گفتنی است تجهیز مذکور پس از مونتاژ و انجام موفقیت‌آمیز تست های لازم از جمله تست فشار و تست آب بندی توسط واحد مکانیک نیروگاه در محل مربوط نصب و راه اندازی گردید.

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون 3