به گزارش شبکه خبری سازمان آب وبرق خوزستان ، “ابراهیم شجاعی” گفت : ELTERM واسطه ای بین ولتاژ رگولاتور سیستم تحریک و بهره بردار برای رویت مقادیر پارامترهای ژنراتور نظیر ولتاژ و جریان تحریک،ولتاژ و جریان ژنراتور و همچنین توان راکتیو است که علاوه بر این کلیه آلارم و تنظیمات لازم نیز از طریق نمایشگر مربوطه قابل دسترسی است.

شجاعی افزود : در طول بهره بردای از واحدهای تولید انرژی نیروگاه مسجدسلیمان طی سالیان متمادی، سه دستگاه الترم سیستم تحریک ژنراتور به علت نقص فنی از دسترس خارج شده و یدکی جایگزین شده به علت استفاده از زبان آلمانی و عدم نمایش مقادیر همواره بهره برداری از سیستم را با چالش مواجه کرده بود.

وی خاطر نشان کرد : مرکز تخصصی تعمیرات الکترونیک مستقر در تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان با تلاش و برنامه ریزی گسترده و آنالیز قطعات و المان های موجود، پس از شناسایی اشکال، اقدام به تهیه قطعات خاص الترم های الکترونیکی کرده و پس از تست های آزمایشگاهی و مونتاژ بهره برداری از آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان افزود : در پروسه تعمیر و راه اندازی الترم ها، جهت پروگرام الترم ها به زبان انگلیسی، از یک الترم سالم برنامه استخراج و روی الترم های تعمیری بارگذاری گردید.

 

منبع: روابط عمومی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان