به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،” مسعود ورناصری” ضمن اعلام این خبر گفت : در این راستا تیم تخصصی شرکت تعمیرات برق آبی اقدام به مطالعات فنی بر اساس اطلاعات ذخیره شده از حوادث گذشته و انجام تست های تخصصی بر روی تجهیزات و سیستم حفاظت (رله­ های REG216 شرکت ABB) نیروگاه نموده و پس از بررسی نتایج مطالعات در جلسات کارگروه ویژه، طرح اصلاحی به این کمیته پیشنهاد و بعد از تایید بر روی رله­ های متناظر نیروگاه، پیاده سازی و با همکاری و نظارت معاونت فنی و مهندسی سد ونیروگاه کارون 3 اجرا گردید.

ورناصری افزود : اصلاحات پیاده ­سازی شده شامل اصلاح لاجیک تابع حفاظت دیفرانسیل ژنراتور (87G) و همچنین اصلاح سخت افزاری در مدارات جریانی بوده و با انجام تست­های لازم اثرگذاری لاجیک پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد : باتوجه به توانمندی تخصصی موجود در شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان سایر موارد عملکرد­های نادرست سیستم حفاظت شامل: انجام مطالعات شناسایی نقاط ضعف و رفع عیب و بهینه ­سازی در کلیه نیروگاه های برق آبی خوزستان در دست اقدام می­باشد.

رئیس گروه حفاظت و کنترل در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد:شرکت تعمیرات برق آبی خوزستان آمادگی دارد تجارب خود را در اختیار سایر نیروگاه های کشور در جهت ارتقاء پایداری شبکه قرار دهد. 

 

منبع: روابط عمومی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان