به گزارش خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ فرزاد جونعلی وند گفت: سد شهید عباسپور دارای ۱۴۰۰۰ متر تونل و گالری می باشد و این گالری ها در تکیه گاه راست و چپ بدنه سد واقع شده اند و هدف از احداث گالری ها انجام تزریق سیمان، زهکشی در تکیه گاه ها و نصب ابزار دقیق و سیستم مانیتورینگ جهت کنترل و پایداری سد و تکیه گاه ها می باشد.

وی افزود: گالری چشمه واقع در تکیه گاه راست در تراز 369 متری از سطح تراز دریا قراردارد این گالری به طول 435 متر حفر شده که مسیر جریان آب چشمه را قطع می کند و دارای انشعاباتی به نام DRI FT۱=145  ،DRIFT2=50m ، DRIFT3=70M می باشد.

فرزاد جونعلی وند عنوان کرد: گالری چشمه از یک سو به گالری DRA-1 متصل می شود و از سوی دیگر شیب آن به سمت رودخانه می باشد، به دلیل تجمع رسوبات در محل رودخانه موجب آب گرفتگی در گالری ها می باشد، با برنامه ریزی صورت گرفته و انجام عملیات لایروبی گالری چشمه و بوته کنی اطراف گالری مسیر این گالری باز شده و مانع از برگشت آب رودخانه به سمت تکیه گاه های سد شده است.

گفتنی است: سد و نیروگاه شهید عباسپور با داشتن دو نیروگاه و تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق یکی از مهمترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود.

منبع: روابط عمومی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور