بخشی از کانال‌ها و زهکش‌های زیر پوشش شبکه های آبیاری مارون توسط واحد تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری مارون لایروبی شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، معاون تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون گفت: هرساله با آغاز فصل تابستان و به منظور کسب آمادگی‌های لازم جهت کشت تابستانه و بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر، عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها توسط واحد تعمیرات و نگهداری شرکت بهره برداری مارون صورت می گیرد که طی این مدت عملیات لایروبی زهکش ND2 شبکه فجر با حجم 16 هزار مترمکعب، کانال MC منصوریه با حجم 700 مترمکعب و زهکش B1-B با حجم 4000 مترمکعب در دو ماه انجام شد.

"محمدرضا یزدانجو" افزود: افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان از نتایج و دستاوردهای مهمی است که با اجرای طرح‌های لایروبی حاصل می‌شود، به همین دلیل عملیات لایروبی کانال ها و زهکش ها یکی از مهم ترین اهداف و فعالیت های این شرکت به شمار می آید.

زهکش ND2 شبکه فجر، کانال MC منصوریه و زهکش B1-B شبکه جنوب بهبهان از کانال و زهکش های زیر پوشش شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون است.

منبع: روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون
خبرنگار: نیکزاد