به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، داریوش بهارلویی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصت خوبی برای توجه عمیق به مزیت های تحقیق و نوآوری است، اظهار کرد: امیدآفرینی از اهداف مهم استان در برنامه های پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش که با شعار کلیدی "پژوهش و فناوری پیشران رشد، تولید و مهار تورم" از ۱۱ تا ۱۷ آذر در استان برگزار می شود، افزود: اگرچه شروع و پایان سال پژوهشی اندکی متفاوت است اما در سال ۱۴۰۲ اقدامات مختلفی در امر پژوهش صورت گرفته که می توان به نشست های مختلف پژوهشی و نخبگانی، حمایت های پایان نامه ای، پوشش مقالات، بررسی طرح های پیشنهادی تحقیقاتی، تفاهم نامه های همکاری، عقد قراردادهای پژوهشی، برگزاری مدرسه پاییزه آب و محیط زیست و در ادامه برگزاری چهارمین جشنواره فن آوری های نوین موسوم به کارون کاپ ۴ و پایلوت سامانه جامع تحقیقات آب منطقه ای های کشور اشاره کرد که همگی به منظور پویایی تحقیقات، برنامه ریزی و به ثمر رسیده و یا بزودی عملیاتی می شود.
 
مدیر نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش های کاربردی آب و برق خوزستان در ادامه از برپایی دو نمایشگاه مرتبط با هفته پژوهش در تهران و اهواز خبر داد و گفت: نمایشگاه تهران از ۱۹ تا ۲۲ آذر در مصلای بزرگ این کلان شهر و در اهواز نیز از ۲۸ آذر تا یکم دی در نمایشگاههای بین المللی این شهر برگزار می شود.
 
بهارلویی در خصوص نمایشگاهی که قرار است در مصلای تهران برگزار شود، تصریح کرد: این نمایشگاه که موسوم به تستا است، فرصتی خوب برای جذب سرمایه گذار در طرح های ساخت و تولید داخل است.
 
وی اضافه کرد: دفتر تحقیقات، بستر حضور چندین شرکت طرف پیمان سازمان و آموزشگاه صنعت آب و برق را برای ارائه توانایی ها و محصولات قابل سرمایه گذاری، فراهم کرده و آنها می توانند با مشارکتی موثر، از این فرصت مناسب بهره مند شوند.
 
بهارلویی در ادامه به نمایشگاه تحقیقات استان  اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه نیز می توان با نمایش دستاوردها، موفقیت های خانواده آب و برق را به معرض و اطلاع عموم علاقمندان رساند.
 
وی افتتاح مرکز رشد شرکت های فناور سازمان آب و برق خوزستان و انتشار ماهنامه پژوهشی را از دیگر برنامه های پیشرو عنوان کرد که تا اوایل دی سال جاری اجرایی می شود.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان