به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،  " امیر محمودی" با اعلام این خبر اظهار داشت: با افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاهی و هزینه های سنگین تامین یدکی آنها، با هماهنگی و جلسات متعدد نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تولید به جهت کاهش هزینه و زمان تعمیر ترانس‌های قدرت برنامه‌ریزی تعمیراتی در محل نیروگاه‌ها در دستور کار شرکت تعمیرات قرار گرفت.

محمودی گفت: برای خارج کردن اکتیو پارت ترانس‌های قدرت نیاز به ابزار مخصوص حمل و جابجایی بود لذا با تهیه طرح و نقشه آن، نمونه مناسب با ابعاد ترانس‌های موجود ، در ناحیه تعمیراتی مسجدسلیمان ساخته شد.

معاون تعمیرات نیروگاهی گفت : حدود ۹۰ دستگاه ترانس قدرت و رآکتور با سطوح ولتاژ ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلو ولت با توان‌های مختلف در نیروگاه‌های سازمان آب و برق خوزستان در حال بهره‌برداری است که با این اقدام صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در حذف هزینه‌های حمل و نقل ترانس از سایت به کارخانه و بالعکس و همچنین زمان طولانی طی مسیر محموله ترافیکی که حدود سه ماه به طول می‌انجامد صورت پذیرفته است.

وی مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه را کاهش هزینه‌های اجرایی، حذف هزینه حمل و نقل، کاهش زمان تعمیرات و بالا بردن تخصص نیروهای تعمیرات و بهره‌برداری در نگهداری و بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای قدرت بیان کرد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان