به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه 21 دی در بازدید از طرح سد مارد در آبادان اظهار کرد: عملیات تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آبادان سرعت بالایی به خود گرفته و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پایان عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از دیگر برنامه‌های مهم وزارت نیرو و دولت سیزدهم است تا با تکمیل این ۲ طرح معضل فاضلاب در شهرهای آبادان و خرمشهر پایان یابد.

وزیر نیرو با اشاره به تلاش دولت برای توزیع آب با کیفیت در همه نقاط استان خوزستان گفت: اجرای طرح غدیر به این منظور بود که با اجرای آن، بخشی از مردم استان خوزستان از آب آشامیدنی با کیفیت بهره‌مند شوند.

محرابیان بیان کرد: با اجرای چند طرح دیگر در خوزستان که در الویت دولت و وزارت نیرو است آب با کیفیت در همه این استان توزیع خواهد شد.

وی خواستار تامین آب برای بخش صنعت و فضای سبز در آبادان شد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز آبادان از آب آشامیدنی تامین می‌شود در حالی که آب مورد نیاز این بخش‌ها باید از آب شیرین‌کن و پس‌آب‌های بهداشتی تامین شود.

محرابیان افزود: برای تکمیل خط انتقال آب غدیر به آبادان باید چند نقطه تکمیل شود و آب مورد نیاز بخش صنعت و فضای سبز را جدا کرد.

تصفیه خانه فاضلاب آبادان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل اجرای است که بهره‌برداری از آن، زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری آبادان به روش‌ استانداردهای روز را فراهم می کند.

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان