به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، محمدی مکوندی در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی جامع پیرامون تاریخچه و سوابق انجام فعالیت پرورش ماهی در قفس در آبهای داخلی و دریایی ایران و جهان، مزایا و معایب این روش و موازین قانونی انجام این فعالیت در مخازن سدهای غیرشرب را برشمرد.

وی تصریح کرد: آبزی‌پروری باید به منظور توسعه پایدار کشور باشد؛ به نحوی که ضمن آنکه اشتغال و سودآوری را به همراه دارد، الزامات محیط زیستی را رعایت کند.

محمدی مکوندی در ادامه مطالعات ظرفیت سنجی سد مخزنی سد مارون که منجر به تصویب استقرار مزارع پایلوت با ظرفیت ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ تن شد را تشریح کرد و گفت: هم اکنون ۲ سرمایه‌گذار مشخص شده است و پس از اخذ مجوزهای لازم، مزارع در قفس مستقر می شوند.

کارشناس گروه ارتقاء بهره‌وری و مصرف بهینه آب افزود: همزمان با استقرار قفس‌ها لازم است پایش‌های کیفی مخزن توسط مشاور آغاز و نتایج بررسی اطلاعات حاصل از پایش، در کارگروه استانی متشکل از نمایندگان سازمان آب و برق، اداره کل شیلات و اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه شود.

در ادامه نشست، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص تجارب کارشناسی، سوابق فعالیت‌های انجام شده، مسایل محیط زیستی و بهداشتی، اهمیت نظارت بر فعالیت مذکور و اقدامات مدیریتی مرتبط پرداختند.

در این نشست که با استقبال علاقمندان مواجه شد، مشاور امور بانوان سازمان و همکاران دیگر از معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی و مطالعات جامع منابع آب، سد و نیروگاه، دفتر مدیریت نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش‌های کاربردی و مدیریت رصدخانه آب و انرژی حضور داشتند‌.

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان