به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مصطفی معصومی ضمن اعلام این خبر، گفت: با عنایت به اسناد بالادستی با موضوع ساماندهی استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی و ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی جهت اطلاع‌رسانی‌های سازمانی و با تاکید و موافقت مدیرعامل محترم سازمان، رصدخانه آب و انرژی ضمن بررسی چند پیام‌رسان اجتماعی که توسط مرکز ملی فضای مجازی جهت استفادة نهادها و مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی معرفی شده است، پیام‌رسان «بله» را به‌عنوان بستر اصلی اطلاع‌رسانی خود انتخاب و اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به حساسیت موضوع اطلاع‌رسانی رصدخانه آب و انرژی در شرایط بحرانی، خصوصیات و امکانات این پیام‌رسان‌ها از قبیل امکانات، سرعت سامانه، زیبایی واسط کاربری، راحتی تجربه کاربری و ویژگی مدیریتی آنها به‌دقت بررسی شد و در نهایت پیام‌رسان ایرانی «بله» جهت این مهم انتخاب و هم اکنون به‌عنوان بستر اصلی اطلاع‌رسانی مورداستفاده قرار گرفته است.

معصومی ضمن اشاره به مشکلات عدیده استفاده از سامانه پیامکی جهت ارسال جزئیات اطلاعات موردنیاز واحدهای تخصصی از قبیل هزینه‌های زیاد ارسال پیامک، عدم ارسال برخی از پیامک‌ها به دلیل طولانی بودن طول پیامک و مسدود بودن دریافت پیامک توسط برخی از ذی‌نفعان دریافت اطلاعات، افزود: تمامی اطلاع‌رسانی‌هایی که تاکنون از طریق پیامک به ذی‌نفعان رصدخانه انجام می‌شد در حال حاضر از طریق پیام‌رسان بله انجام می‌شود و همین مسئله باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های سامانه پیامکی سازمان شده است.

مدیریت رصدخانه آب و انرژی ضمن قدردانی از همکاری دریافت‌کنندگان اطلاعات رصدخانه در خصوص نصب و استفاده از پیام‌رسان بله، گفت: در حال حاضر کلیه تصاویر سامانه‌ها و داشبوردها و همچنین پیامک‌های اطلاعات سدها، ایستگاه‌ها، تولید، بارش، دبی،EC و... از طریق این سامانه جهت ذی‌نفعان ارسال می‌شود.

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان